13 Ağustos 2008 Çarşamba

Ah Bir Atas Ver...




İzmir yazilarimiza kaldigimiz yerden devam edelim.. Ne de olsa hala buradayiz.. Her gecen gun daha da cok sevmeye basladim ben bu sehri.. Yine de gozume carpan bir kac "ama"si var.. Mesela en kulustur otobuslerinde bile telefonla konusmak yasakmis.. Dun otobusle sehre inerken telefonu kullandigim icin uyarildigimda ogrendim bunu.. İzmir'liler telefon olayinda asiri hissiyat gosteriyorlar.. Siz siz olun buraya geldiginizde otobuslerde telefonla konusmayin, uzmeyin bu guzel insanlari..


Dun muze turu yapmak icin ciktim evden.. Arkeoloji muzesine gittigimde beni bekledigim bir surpriz karsiladi.. Duyduk duymadik demeyin, Muzekart olmadan girisler ogrenciler icin de parali.. Herhangi bir Dosim(doner sermaye isletmeleri...tam adini bilmiyorum iste turizm ve kultur bakanligina bagli.. en yakin olarak ; Topkapi Sarayi'nin dis kapisinda Soguksu sokagin girisinde Ayasofya'nin icinde, sarayin bahcesinde, ayrica Eminonu'nde bakanligin nimet abla gisesinin yakininda bulunan satis ofisinin icinde de bir tane var diye hatirliyorum)'den ogrenciler 10 liraya, bildigin yurdum insanlari 20 liraya bu karti edinebiliyor, muzedeki adam fotograf isterler dedi ama orada kimligimdeki fotografi taradilar.. Bu kartta da uzun sacli fotografim yer alacak, nufus cuzdanini degistirmenin zamani geldi artik; su an saclarim uc numara ama kimlikteki fotografimda omuzlarda.. Abes kaciyor artik bu durum.. Notumu aldim, tez zamanda kimlik degisecek..
Sana bir sene muhlet veriyorlar, bu zaman zarfi icerisinde istersen kusana kadar butun muzeleri ve oren yerlerini ziyaret edebiliyorsun.. Bazi istisnai durumlar var dedi adam.. Muze ve istisna kelimeleri birlestiginde aklima hemen Topkapi Sarayi'ndaki Harem Dairesi gelir.. Adam cumlesini bitirmeden ornek olarak Harem Dairesi'ni mi vereceksiniz dedim.. Aaa, nereden bildin dedi.. Yari Corum'luyum diyerek -alakasi yok aslinda- sacma sapan bir espri yaptim.. Adam bana bakti ben adama baktim, konu oylece kapandi:-)).. Bu sicaklarda ancak bu kadar espri cikar benden kimse kusuruma bakmasin..


Muzekart'i almak icin ne cefalar cektim, ne badireler atlattim onlari da anlatacagim.. Ama gec kaliyorum, cikmam lazim.. Efes'e dogru yollaniyorum.. Yine ben, not defterim, fotograf makinesi -Umut tekrar sagol-, kazulet mp3um, yedek t-shirtum ve bir suredir sirtimda dolastirmadigim -yetim hissetmistir gariban- sirt cantamla yola dusuyorum.. Bu kadar mi, tek basima miyim? Evet, efendim tozlu yollari yine tek basima asacagim, yarenlik etmek isteyen cikmadi bugun de, İzmir'li dostlarima Selcuk'a gitmek zor geliyor.. Ben gidip goreyim, sonraki seferde geldigimde yanimda sizlerden birileri olursa yarenbasi olarak hizmet verebilirim..


Tekrar gorusene kadar hepinize simdiden merhaba..




Not: Fotograf makinesini tab ettirdim, tahmin ettigim gibi zayi olan kareler var.. Yine de cektigim guzel bir kac kare poz var.. Uste monte ettigim resim bizzat bu gariban kulunuz tarafindan cekilmistir..


Not 2: Dun aksam yeni evli ciftin evini ziyaret ettim, ne derece utanmaz bir adam oldugumu anlayin artik:-)).. Selma ve Burak'a tekrar sevgiler..

2 yorum:

piklop dedi ki...

Turizm ve Kultur Bakanligi mi, Kultur ve Turizm olmasin o bay Nazim.. Utan utan, seni esefle kiniyorum..

piklop dedi ki...

fotograf makinesi mi tab ettirdin, bravo.. Efendi, efendi ya kendine gel ya da ben sana haddini bildiririm bak ona gore:-))